Voor leidinggevenden, teams en medewerkers
Bij de vanDoen Academie staat de ontwikkeling van onze deelnemers en organisaties waar we voor werken centraal. Met een divers aanbod aan effectiviteits- en vaardigheidstrainingen voorzien wij in het faciliteren van deze groei van leidinggevenden, teams en medewerkers. Onze trainingen worden zorgvuldig ontworpen en geleid door ervaren experts in hun vakgebied, waardoor deelnemers waardevolle kennis, inzichten en praktische vaardigheden kunnen verwerven.
Of het nu gaat om het versterken van leiderschapskwaliteiten, verbeteren van communicatievaardigheden, effectiever omgaan met tijd en prioriteiten of omgaan met onbegrepen gedrag: voor iedere trainingsvraag maken we de training op maat, doelgericht en passend bij de behoefte, de situatie en bij de deelnemers.
Verdiepen in de deelnemers
De opdrachtgever en de deelnemers worden actief betrokken bij de inhoud en de opbouw van de training. Een essentiële vraag is: welke ondersteuning hebben de medewerkers nodig om de gewenste veranderingen succesvol te realiseren? Tijdens de trainingen werken we met praktijkvoorbeelden en leren de deelnemers vooral van hun ervaringen. Het faciliteren van leren van elkaar is een rode draad in onze werkwijze.
Opleiden met impact: 'leren is ontdekken'
Wij versterken de medewerkers zodat ze gewenste veranderingen daadwerkelijk inzetten. Dit doen we met trainingen waarin ze zelf tot ontdekkingen komen en zichzelf ‘betrappen’ op AHA momenten. Het levert concrete handvatten op om hun persoonlijke en/of professionele ontwikkeling verder vorm te geven.
Wil je je medewerkers en leidinggevenden optimaal inzetten? Maak een afspraak, we verkennen graag samen de mogelijkheden.
Voorbeelden van trainingen en opleidingen:
- Vakinhoudelijk ontwikkelprogramma voor EVV'ers: positie en skills van de EVV'er in de zorg en binnen de organisatie versterken
- Coachingsvaardigheden: ontwikkeling stimuleren en kennis en ervaring doorgeven
- Gespreksvaardigheden: met vertrouwen moeilijke gesprekken voeren met de beste gesprekstechnieken
- Klant- en servicegerichtheid binnen de zorg: realiseer een optimale cliëntbeleving, kijk door de ogen van bewoners en cliënten
- Sterk in je schoenen staan als receptiemedewerker: tools voor gastvrijheid en klantgericht werken
- Anders kijken naar en omgaan met 'moeilijk' gedrag: o.a. van familie/mantelzorgers: tools die zelfvertrouwen geven in lastige communicatie
- Effectief communiceren: omgaan met verschillende belangen en flexibel schakelen
- Feedback geven en ontvangen: zonder feedback en reflectie geen groei
- HR-gesprekken voeren voor leidinggevenden: grip op HR-zaken met de juiste gesprekstechnieken
- Omgaan met onbegrepen gedrag voor zorgprofessionals: inzicht en praktische handvatten voor positieve beïnvloeding
- Persoonlijk leiderschap: meer invloed op de kwaliteit van je eigen leven
- Persoonlijke effectiviteit: energie uit werk halen en steviger in schoenen staan
- Situationeel leiderschap: verschillende medewerkers verschillend behandelen
- Effectief beïnvloeden: op natuurlijke wijze meer voor elkaar krijgen
- Focus op veerkracht: effectief omgaan met stress en werkdruk
- Timemanagement: niet harder werken maar slimmer
- Assertiviteit: nee zeggen met behoud van de relatie
- Verandermanagement: veranderingsbereid maximaal beïnvloeden
- Vergadertechnieken: de afwijkende mening ruimte geven
- Ziekteverzuim: vermijdbaar verzuim beperken en beheersen
- Train de trainer: leren een ervaring maken voor deelnemers